نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

خاموش کردن تلفن در تمام طول روز اغلب دردسرساز خواهد بود. اگر این کابل شارژ هواوی آسیب دیده یا گم شده است یا در انتخاب شارژر اصلی هواوی از غیر اصل تردید دارید، با این مقاله همراه باشید.

بسیاری از خریداران هواوی در ایران نگران خرید لوازم جانبی غیر اورجینال به جای اصلی هستند. این روزها که حضور دائمی موبایل در کنار ما به یک ضرورت و همه گیر تبدیل شده است، خرید شارژر هواوی دغدغه اصلی بسیاری از خریداران است. هواوی سال هاست که یکی از قدرتمندترین ها در زمینه فناوری های ارتباطی بوده است. اما افزایش قیمت ها و دسترسی ناکافی به لوازم جانبی زمینه را برای سودجویان فراهم کرده است و بازار مملو از لوازم جانبی تقلبی شده است که در نهایت به دلیل خرید یک کابل ارزان و غیر اصل می تواند گوشی چند میلیون دلاری شما را خراب کند.

کابل و شارژ هواوی اصل را از کجا بخریم؟
اگر در کشور عزیزمان ایران هستید، یکی از بهترین مکان ها برای خرید شارژر موبایل هواوی امداد است. اما اگر در خارج از کشور زندگی می کنید، می توانید شارژر اصلی هواوی را از فروشگاه های معتبری مانند آمازون، bestbuy، والمارت و ... تهیه کنید.

تفاوت کابل شارژ اصلی هواوی با تقلبی
افزایش قیمت خرید تلفن همراه باعث شده است که همه با دقت و توجه بیشتری عمر خود را افزایش دهند. شارژر اصلی هواوی نقش کلیدی در مراقبت از باتری و افزایش طول عمر گوشی دارد. مراقب باشید فریب قیمت ارزان یا فروشنده متقلب را نخورید. زیرا کابل شارژر اصلی هواوی در دراز مدت کیفیت گوشی را تضمین خواهد کرد. آشنایی با تفاوت ویژگی های کابل شارژر اصل و تقلبی هواوی خیال شما را هنگام خرید شارژر هواوی راحت می کند. فقط به تفاوت هایی که در زیر به آنها اشاره می شود توجه کنید تا نگران خرید کابل شارژر تقلبی هواوی در بازار نباشید.

کیفیت ساخت: توجه به کیفیت ساخت اولین نکته ساده و آسانی است که در انتخاب کابل شارژر اصلی هواوی به ما کمک می کند. کابل شارژر اصل کیفیت ساخت بالایی دارد اما در مقایسه با مدل تقلبی آن بسیار خشک و شکننده است. برای بررسی کیفیت باید به تمامی اجزای آن دقت کنید، کیفیت سوکت در کابل شارژر غیر اورجینال هواوی بسیار ضعیف و در برابر فشار و ضربه بسیار آسیب پذیر است. همچنین رنگ سوکت اصلی و غیر اصلی به ترتیب شفاف و مات است.

وزن: اگر کابل شارژر اصل و تقلبی هواوی را همزمان در دست بگیرید متوجه تفاوت وزن آنها خواهید شد. وزن کابل شارژر اصلی هواوی به دلیل کیفیت ساخت بالا بیشتر است.
مونتاژ ضعیف: ظرافت و دقت کمتر در تولید شارژر غیر اصلی هواوی در مقایسه با اصل. زائده های اضافی در اطراف سوکت نشان دهنده اصلی نبودن آن است.
بسته بندی: بسته بندی با کیفیت و وجود برچسب گارانتی بر روی سطح آن نشان دهنده اصالت کابل است.
ناسازگاری سوکت با پورت: اگر کابل شارژر هواوی به راحتی وارد پورت گوشی نشود یا خیلی شل باشد، نشان دهنده کیفیت ساخت پایین و تقلبی است.
جنس و رنگ کابل: کابل اصلی روکش نخی یا فلزی ندارد و معمولا دارای روکش نرم و پلاستیکی است. کابل شارژر هواوی معمولا سیاه یا سفید است و کابل های رنگی اصل نیستند.
قیمت کابل: به طور کلی قیمت شارژر اصلی هواوی نسبت به قیمت تقلبی آن گرانتر است و این نوع شارژرهای غیر اصل به دلیل ضعیف بودن مدار و ولتاژ نامشخص ضربه جبران ناپذیری به گوشی شما وارد می کنند.
مشکل در اتصال به کامپیوتر: اگر کابل شارژر هوآوی تقلبی باشد، گوشی شما در بهترین حالت شارژ می شود، اما در بیشتر موارد تلاش برای اتصال به کامپیوتر با شکست مواجه می شود.
زمان شارژ: شارژر خریداری شده هواوی را امتحان کنید، یک کابل شارژر غیر اصل هواوی در مقایسه با زمان عادی شارژر اصلی، گوشی شما را در زمان بسیار آهسته یا بسیار سریع شارژ می کند.
داغ شدن بیش از حد باتری: استفاده از کابل شارژر غیر اصل هوآوی ممکن است هنگام شارژ باتری گوشی را به طور غیرعادی گرم کند و صدمات جبران ناپذیری به بار آورد.
تشخیص شارژر اصلی هواوی

تصور اشتباه خریداران از شارژر هواوی
اگر از آن دسته خریدارانی هستید که شارژر هواوی را آمپر تقلبی می دانید! بهتر است بدانید شارژر هواوی در دو مدل یک آمپر و دو آمپر با توجه به ولتاژ مورد نیاز گوشی های تولید شده توسط شرکت خود تولید می شود. تفاوت قابل توجه این دو مدل در نوع شارژ گوشی است. شارژر دو آمپر هواوی قابلیت شارژ سریع دارد اما مدل تک آمپری آن از این قابلیت پشتیبانی نمی کند. حفظ نسبت ولتاژ شارژر هواوی و گوشی شما نقش تعیین کننده ای در افزایش عمر باتری دارد. امروزه که اکثر باتری های موبایل قابل جدا شدن نیستند، تلاش برای حفظ باتری گوشی اهمیت بیشتری پیدا می کند.

 

 



:: بازدید از این مطلب : 571
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 11 فروردين 1401 | نظرات ()