نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

گل علی قربانی؛ استقلال _ ذوب آهن + فیلم

  • گل علی قربانی؛ استقلال _ ذوب آهن + فیلم

    فیلمی از گل دوم استقلال به ذوب آهن توسط علی قربانی را مشاهده می کنید.

    به گزارش گروه فیلم و صوت ورزشی پرتال خبر، فیلمی از گل دوم استقلال به ذوب آهن توسط علی قربانی را مشاهده می کنید.
    به اشتراک بگذارید:


:: بازدید از این مطلب : 1340
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

گل امید ابراهیمی؛ استقلال ۱ _ ۰ ذوب آهن + فیلم

  • گل امید ابراهیمی؛ استقلال ۱ _ ۰ ذوب آهن + فیلم

    فیلمی از بازی استقلال و ذوب آهن که در نیمه اول با ضربه پنالتی امید ابراهیمی استقلال پیش افتاد را می بینید.

    به گزارش گروه فیلم و صوت ورزشی با شگاه خبرنگاران جوان، فیلمی از بازی استقلال و ذوب آهن که در نیمه اول با ضربه پنالتی امید ابراهیمی استقلال پیش افتاد را می بینید.
    به اشتراک بگذارید:


:: بازدید از این مطلب : 1914
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

شعله ورتر شدن آتش درگیری ها سوریه علی رغم اجرای آتش بس

  • شعله ورتر شدن آتش درگیری ها سوریه علی رغم اجرای آتش بس

    تعدادی از مقرها و خودروهای نظامی تروریستها که برخی از آنها به تیربارهای سنگین مجهز بودند در حومه شرقی حمص منهدم شد.

    به گزارش گروه بین الملل پرتال خبر به نقل از شبکه تلویزیونی الاخباریه، تعدادی از مقرها و خودروهای نظامی تروریستها که برخی از آنها به تیربارهای سنگین مجهز بودند در حملات هوایی به خنیفیس، المعمل الشرقی، التنف، اطراف میدان نفتی شاعر و السخنه در حومه شرقی حمص منهدم شد و شماری از تروریستهای عضو گروه تروریستی داعش کشته شدند.

    این منبع نظامی افزود: شماری از تروریستهای گروه های مسلح در مناطق الرستن ، تلبیسه ، عز الدین ، المکرمه ، السیله و الزغفرانه در حومه شمالی حمص به هلاکت رسیدند.

    پایان آتش بس 

    این درحالی است که خبرگزاری فرانسه گزارش دادند نبردها و حملات هوایی دوشنبه شب پس از پایان آتش‌بس در جبهه‌های اصلی جنگ در سوریه از سر گرفته شد.

    بر اساس این گزارش ،در این شهر که از ژوییه ۲۰۱۲ بین محله‌های شورشی و هوادار حکومت سوریه تقسیم شده است، حملات هوایی و گلوله‌باران‌ها مناطق شورشی را تا ساعت دو نیمه شب هدف قرار دادند.

    صدای انفجار‌های شدید سه‌شنبه صبح به تناوب در شهر شنیده می شد.

    درگیری‌هایی نیز در غوطه‌شرقی در شرق دمشق پایتخت سوریه که در دست تروریست ها است، گزارش شده است.

    ارتش سوریه دوشنبه چند ساعت پیش از اعلام پایان آتش‌بس از حمله گسترده به این منطقه خبر داده بود.

    به گزارش خبرگزاری فرانسه، درگیری‌های پراکنده تا سه‌شنبه صبح ادامه داشت. 

    بخش‌های شورشی تلبیسه نزدیک شهر حمص در مرکز سوریه نیز به گفته حسن ابو نوح یکی از فعالانی که در محل حضور دارد، گلوله باران شد.

    در استان ادلب در شمال غرب سوریه، هواپیماها بر فراز منطقه سلقین که در دست جبهه فتح الشام و دیگر گروه‌های معارض مسلح است، پرواز کردند.

    یک شهروند که در این منطقه حضور دارد به خبرگزاری فرانسه گفت: « در حال حاضر آرامش در منطقه حاکم است اما هواپیما دیشب با مسلسل تیراندازی می کردند.»

    وی افزود: «حالا که آتش‌بس تمام شده است، مردم منتظر انداختن بشکه‌های انفجاری جدید هستند. اوضاع ما این است.»

    بنا بر اعلام دیده‌بان حقوق بشر سوریه، دست‌کم ۳۶ غیرنظامی در حلب و حومه آن در حملات پس از پایان آتش بس کشته شدند.

    ۱۲ داوطلب هلال احمر و رانندگان کامیون‌هایی که قرار بود کمک خود را به استان حلب برسانند، دوشنبه شب در حملات هوایی کشته شدند.

    انتهای پیام/ 

    به اشتراک بگذارید:


:: بازدید از این مطلب : 1859
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

ربات خدمتکار ایتالیایی به زودی روانه بازار خواهد شدپریا و میترا

  • ربات خدمتکار ایتالیایی به زودی روانه بازار خواهد شدپریا و میترا

    ربات خدمتکار

    ۲۹ شهریور ۹۵ ساعت ۱۷:۳۰

    در رباتیک, گجت تی وی

    7 بازدید

    مهندسین انستیتو تکنولوژی جنوا در ایتالیا ربات انسان نمایی را ساختند که قرار است در نقش یک خدمتکار خانگی وظیفه خود را انجام دهد. آر یک (R1) نام این ربات خدمتکار است که طی شانزده ماه با تلاش گروهی به رهبری جورجیو متا ساخته شد و قرار است پس از تکمیل مراحل نرم افزاری، تا یک سال و نیم آینده به بازار عرضه شود و به دارندگان خود به خصوص افراد ناتوان جسمی خدمت کند. در این ویدیو نگاهی میندازیم به این ربات تا ببینیم آر یک به چه صورتی عمل خواهد کرد.

    نحوه ساخت و عملکرد ربات خدمتکار از زبان سازندگان



:: بازدید از این مطلب : 2042
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

قزوین آماده استقبال از رییس جمهور

  • قزوین آماده استقبال از رییس جمهور

    فرماندار شهرستان قزوین گفت: قزوین با تمام امکانات آماده استقبال از رییس جمهور است.

    به گزارش گروه استان های پرتال خبر ، از قزوین ؛ سید علی موسوی در شورای اداری شهرستان قزوین افزود : در این سفر دولت تدبیر و امید اعتبارات قابل ملاحظه ای تدارک دیده است تا به مشکلات و مطالبات مردمی پاسخ داده شود .

    فرماندار قزوین از همه مردم , مسئولین و شخصیت های مختلف خواست تا با کمک هم میزبان شایسته ای برای دولت باشیم .

    موسوی سپس به آغاز طرح سرشماری نفوس و مسکن هم  اشاره کرد و گفت : اهمیت مشارکت صحیح در سرشماری تا آنجا است که مقام معظم رهبری ارائه آمار غلط در این امر را حرام دانستند لذا باید در آگاهی رسانی این امر به مردم کوشا باشیم.

    وی افزود: سرشماری نیز مانند هر پدیده اجتماعی نیازمند اطلاع رسانی و فرهنگ سازی است که در این بین نقش دستگاه های فرهنگی و نظارتی بیش از گذشته اهمیت می یابد.

    فرماندار شهرستان قزوین با بیان اینکه ثبت صحیح اطلاعات به برنامه ریزی دقیق سازمان یافته کمک می کند، گفت:ادارات و نهادهای دولتی برای ثبت آمار و اطلاعات مردم، سیستم های رایانه ای را برای راحتی کار شمارش کنندگان نفوس و مسکن در اختیار آن ها قرار دهند تا شاهد افزایش دقت در ثبت اطلاعات باشیم.

    انتهای پیام/

    به اشتراک بگذارید:


:: بازدید از این مطلب : 2145
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

ایرانیان: مشکل مالی در نفت تهران وجود ندارد

  • ایرانیان: مشکل مالی در نفت تهران وجود ندارد

    سرپرست تیم فوتبال نفت تهران گفت: هرچند بازیکنان و مربیان فصل گذشته از نفت طلب دارند اما ما در این فصل مشکل مالی نداریم.

    به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزش پرتال خبر رحیم ایرانیان درباره رویارویی نفت تهران با مهرگان دره شهر در مرحله یک سی و دوم جام حذفی، گفت :قرعه کشی بدی نبود. هرچند برای ما فرقی نمی کرد با کدام تیم رو به رو شویم چرا که در  نخستین بازی خود با یک تیم شهرستانی بازی داریم و میزبان هستیم.

    وی درمورد مطالبات بازیکنان و کادر فنی سابق نفت و اینکه آیا باشگاه نفت مشکل مالی دارد یا خیر، گفت:من از این مسائل اطلاعی ندارم و سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال پیگیر این امر هستند. در فصل جدید مشکلی مالی در تمرینات و اردوهایمان نداشتیم.

    سرپرست تیم فوتبال نفت تهران درباره بحث مالکیت باشگاه نفت اظهار کرد: در حال حاضر از نظر ما مالک باشگاه، شرکت بهنام پیشرو کیش است . نفت در رتبه خوبی قرار گرفته و نمریناتمان را به بهترین شکل پشت سر می گذاریم.

    انتهای پیام/

    به اشتراک بگذارید:


:: بازدید از این مطلب : 2054
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

خیلی وقتا این سوال برامون پیش اومده که چیکار باید انجام بدیم که امنیت محل کارمون بره بالا بهترین راه میتونه استفاده از کرکره برقی باشه ولی خب سوال اینجاس که چه نوع کرکره برقی باید خرید اول از همه یه چیزی رو بهتون بگم که کرکره برقی که میخواید بخرید باید موتور کرکره برقی قدرتمندی داشته باشه وگرنه به مشکل میخورید یه چیز دیگه ای که باید رعایت کنید اینه که به هیچ وجه دست دوم نخرید چون اکثر کرکره برقی های دست دوم موتور ضعیفی دارند و بعد چند ماه از کار میوفته بهترین راه اینه که یه فروشنده مورد اعتماد پیدا کنید خدا رو شکر من یکی از دوستام قبلا کرکره برقی خریده بود برای مغازش بهم سایت ساختمون دات کام رو معرفی کرد که یه نگاهی بهش انداختم و دیدم واقعا سایت خوبی هست و تونستم ازش خرید کنم موتور کرکره برقی http://www.sakhtemoon.com/list/electric-shutter-motor/ واسم واقعا مهم بود که دیدم تو سایت ساختمون دات کام برند های مطرح داره و همین باعث شد که برای خریدم مطمئن بشم همین که سفارش رو انجام دادم با گارانتی شرکتی و نصب رایگان برام راه اندازی کردن و واقعا برام رازی کننده و خوب بود .



:: برچسب‌ها: تجربه من درباره موتور کرکره برقی ,
:: بازدید از این مطلب : 2308
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

ماشین لباسشویی هوشمند با موبایل به شما خبر می‌دهد

 

استفاده از پمپ حرارتی اینورتر در لباسشویی

 ال‌جی الکترونیکس آخرین محصولات خود در زمینه مراقبت از لباس و نیز تلویزیون هوشمند را در نمایشگاه IFA ۲۰۱۶ به نمایش گذاشت. از محصولات شاخص در این نمایشگاه می توان از سری جدید ماشین لباسشویی‌های TWINWash مجهز به شوینده قوی و بادوام Centum System، ماشین لباسشویی و خشک کن LG SIGNATURE و LG Styler نام برد.

ماشین لباسشویی ۱۲ کیلوگرمی و بازطراحی شده TWINWash ال‌جی با داشتن محفظه اصلی شوینده، حجم زیادی از لباس‌ها را در خود جای می‌دهد، قسمت TWINWash Mini می‌تواند شستشوی متفاوت و با حجم کمتری را انجام دهد. طراحی ارگونومیک و زیبا شامل صفحه LCD تمام لمسی با رابط کاربری دایره‌ای در قالب در شیشه‌ای و پوشش لعاب داده شده و براق خارجی که مانع به جا ماندن اثر انگشت می‌شود، از دیگر ویژگیهای این محصول است که به مصرف انرژی و دوام محصول توجه کرده است.

 

سیستم Centum بکار رفته در ماشین‌ لباسشویی‌های ال‌جی، چه خشک کننده و یا ترکیب شوینده و خشک کننده، بهترین گزینه است. هردوی خشک‌کننده و شوینده دارای رده بازده انرژی A+++ -۶۰% و A+++ -۱۰% هستند.به علاوه سیستم چرخش جدید که شُک و لرزش دستگاه را دفع می‌کند و سیستم Centum که صدای محفظه در حال چرخش را تا حد ۶۷dB کاهش می‌دهد. موتور اینورتر بدون تسمه (Direct Drive) با لرزش کم در قلب سیستم Centum ماشین لباسشویی قرار گرفته است.

ماشین لباسشویی LG SIGNATURE برای اولین بار از پمپ حرارتی اینورتر در این صنعت استفاده می‌کند که بدون تاثیرگذاری روی کیفیت شستشو باعث بازده انرژی A-۵۰% می‌شود و با اضافه کردن سنسور SmartThinQ، ماشین لباسشویی LG SIGNATURE تبدیل به یک وسیله هوشمند می‌شود که بعد از اتمام شستشو کاربر را از طریق تلفن همراه مطلع می‌سازد.

نسل دوم LG Styler با فناوری TrueSteam ال‌جی لباس‌ها را ضدعفونی می‌کند، چروک‌ها را کاهش می‌دهد، به راحتی بوهای نامطبوع را از بین می‌برد و لباس‌ها را با حسی مثل روز اول تحویل می‌دهد. آویز متحرک قابلیت کاربردی دیگری است که به آرامی لباس را تکان می‌دهد تا در خلال اجرای برنامه بخار، چروک‌ها بیشتر باز شود. با برنامه مراقبت ساده از خط اتوی شلوار با عنوانEasy Pants Crease Care، شلوارها طوری به نظر می‌رسند که انگار تازه از اتوشویی بیرون آمده‌اند.

Simon Jeon، معاون ارشد بخش ماشین لباسشویی در شرکت لوازم خانگی و محصولات تهویه هوای ال‌جی، گفت: «راهکارهایی که ما امسال به نمایشگاه IFA آورده‌ایم مراقبت از لباس ها را، از شست‌وشو گرفته تا خشک‌ کردن و حتی ضدعفونی کردن، به مرحله جدیدی ارتقا می‌دهد.»



:: برچسب‌ها: ماشین لباسشویی هوشمند با موبایل به شما خبر می‌دهد ,
:: بازدید از این مطلب : 1679
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

کاهش قند خون در افراد غیر دیابتی (بخش اول)

این روزها در فشار کاری بالا و زندگی های ماشینی ممکن است شما دچار افت قند خون شوید با اینکه نه دیابت دارید و نه بیماری خاص. به جهت این که سلول‌‌های بدن خصوصا مغز و سیستم اعصاب مرکزی برای عملکرد صحیح خودشان نیاز به منبع مداوم و پایداری از گلوکز دارند، حفظ قندخون در محدوده طبیعی بسیار مهم است. در این مطلب طی دو بخش قصد داریم به طور مفصل و علمی به مسلئه ی هیپوگلیسمی در افراد غیر دیابتی و مشکلات ناشی از آن بپردازیم. با ما همراه باشید.

 

 

کاهش قندخون در افراد غیر دیابتی

هیپو به معنی کاهش و گلیسمی به معنی قند(گلوکز) خون است که در مجموع هیپوگلیسمی به معنی کاهش قندخون است.

بنابراین در حالت عادی بدن سعی در حفظ قندخون در محدوده 60 تا 100 میلی‌گرم در دسی‌لیتر را دارد، که اگر چند ساعاتی از آخرین وعده غذایی خورده شده بگذرد یا اگر وعده غذایی قبلی شما مختصر باشد در این صورت بازهم بدن با استفاده از مکانیسم‌‌های موجود سعی در حفظ قندخون در محدوه طبیعی را خواهد داشت.

در واقع بدن ما برای اینکه سطح گلوکز خون در محدوده ثابتی حفظ شود این توانایی را دارد که بین گلوکز، انسولین و گلوکاگون موازنه ای را ایجاد کند که قند‌خون در حالت طبیعی حفظ شود.

در شرایط هیپوگلیسمی از زمانی که گلوکز خون کاهش می‌یابد مکانیسم‌‌های دفاعی عمده شامل کاهش ترشح انسولین، افزایش ترشح گلوکاگون و افزایش ترشح اپی‌نفرین را خواهیم داشت که در صورت هیپوگلیسمی‌‌های طولانی مدت ترشح کورتیزول و هورمون رشد نیز اتفاق خواهد افتاد.

اگر این مکانیسم‌‌ها در بدن موفق به بهبود هیپوگلیسمی در بدن نشوند آن وقت است که علائم گرسنگی بیشتر می‌شود.

 

هیپوگلیسمی مشکل شایعی نیست و افراد کمی درگیر مشکلات ناشی از هیپوگلیسمی هستند.

علائم ناشی از کاهش قندخون معمولا در قندخون کمتر از 65 احساس می‌‌شود اما به صورت واضح در زمانی که قندخون کمتر از 55 باشد علائم ظاهر می‌شوند البته قابل ذکر است که در افراد سالم حتی اگر قند‌خون به 55 و کمتر از آن برسد باز هم علائم ناشی از هیپوگلیسمی دیده نمی‌شود.

این مسئله به این صورت قابل توجیح است که در بدن افراد سالم در شرایط افت قند‌خون، بدن ازسوخت جایگزین تحت عنوان کتون‌‌ها استفاده می‌کند و به دلیل همین تفاوت‌‌ها است که نمی‌توان تنها بر پایه غلظت گلوکز هیپوگلیسمی را تایید کرد.

در ادامه به علائم هیپوگلسمی و دلایل آن می‌پردازیم.

از آن جهت که علائمی نظیر ضعف، سردرد، تحریک پذیری، گرسنگی، تعریق و لرزش مختص هیپوگلیسمی نیست و در شرایط دیگر نظیر استرس و اضطراب – به علت ترشح هورمون آدرنالین- همین نشانه‌‌ها دیده می‌شود، لذا تایید هیپوگلیسمی در صورت وجود نشانه‌‌های دیگر است.

هیپوگلیسمی با سه نشانه در فرد مطرح می‌شود که عبارتند از

1. سطح گلوکز خون یا پلاسمای پایین

2. پیدایش علائم هیپوگلیسمی در همان زمان

و 3. برطرف شدن علائم هیپوگلیسمی در صورت بازگشت قند‌خون به محدوده طبیعی.

 

علائم هیپوگلیسمی به دو دسته نوروژنیک (اتونوم، وابسته به سیستم عصبی خودکار بدن) و نوروگلیکوپنیک (عصب شناختی) تقسیم می‌‌شود که در صورت بروز این نشانه‌‌ها در فرد و وجود دو نشانه دیگر که پیش‌تر ذکر شد، می‌توان گفت که هیپوگلیسمی اتفاق افتاده است.



:: برچسب‌ها: کاهش قند خون در افراد غیر دیابتی ,
:: بازدید از این مطلب : 2082
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

از حذف فالوورهای جعلی تا آبروریزی عکسی که امروز دست به دست میچرخد!

در حال حاضر شرایط به شکلی است که عکس صفحات اینستاگرام بهنوش بختیاری و حسام نواب صفوی در حال دست‌ به‌ دست شدن است. این وسط کم شدن تعداد فالوورهای بهنوش بختیاری بیشتر به چشم آمد .

اینستاگرام و گل یا پوچ مجازی؟

«دعوای امیر تتلو و بهنوش بختیاری را یادتان هست؟ شب یکشنبه صفحه اینستاگرام خانم بازیگر را باز کردیم، دیدیم دنبال‌کنندگانش آب رفته! ماجرا از این قرار بود که اینستاگرام اعلام کرد کاربران پوچ و فِیک را از تعداد فالوورهای اعضای این شبکه اجتماعی، شناسایی و کم خواهد کرد. به این ترتیب شب گذشته آب به خوابگه مورچگان افتاد و خواب یک عده به هم ریخت. طوفان این اتفاق اول به تعداد فالوورهای خانم بختیاری وزید و بعد هم کلاه از سر الویس پریسلیِ ایران انداخت.»

«در حال حاضر شرایط به شکلی است که عکس صفحات اینستاگرام بهنوش بختیاری و حسام نواب صفوی در حال دست‌ به‌ دست شدن است. این وسط کم شدن تعداد فالوورهای بهنوش بختیاری بیشتر به چشم آمد چون نزاع‌ سال گذشته ایشان با خواننده زیرزمینی، تتلو، دقیقا سر همین آمار دنبال‌کنندگان بود. ماجرا از این قرار بود که وقتی ‌سال گذشته تعداد فالوورهای بهنوش بختیاری بالا رفت، امیر تتلو این افزایش فالوور را پوچ و غیرواقعی دانست. بهنوش بختیاری هم در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «من نمی‌دونم آیا نیروی حسادت آن‌ قدر می‌تونه قوی باشه که حتی کسی رو که یک عمر برای این مردم خالصانه کار کرده و خنده به لب‌شان آورده با تهمت و بی‌ادبی و تخریب چهره او پیش مردمش از چشم انداخت»

در واقع هر چند تتلو نتوانست بهنوش بختیاری را از چشم مردم بیندازد اما مدیریت اینستاگرام با قدرت تمام توانست! از دیشب تا به حال عکس صفحات قدیمی بعضی سلبریتی‌ها در مقابل عکس‌های جدید تعداد فالوورهای‌شان قرار گرفته و تصویری مضحک ساخته شبیه عمل‌های کاشت مو؛ بعد از عمل، قبل از عمل! تا به حال ٤٠٠‌هزار نفر از فالوورهای بهنوش بختیاری کم شده و٤٠٠‌هزار نفر از فالوورهای حسام نواب صفوی. این فهرست همچنان در حال به‌روزرسانی است و گویا تا به حال آقای فرزاد فرزین (خواننده) هم به جمع‌شان پیوسته. طبق اعلام رسمی مدیریت اینستاگرام، بررسی تعداد فالوورهای کاربران همچنان ادامه خواهد داشت و در روزهای آتی هم دست یک عده دیگر رو خواهد شد.

کم شدن فالوور های بهنوش بختیاری

 

حذف فالوور ها

فیس‌بوک، توئیتر و اینستاگرام همیشه به‌خاطر حساب‌های ساختگی خود در مظان اتهام بودند. در واقع نمی‌شد روی تعداد دنبال‌کنندگان و اعضای آن حساب کرد. از کنار این شبکه‌ها هم یک عده با ساختن حساب‌های جعلی برای دیگران پول می‌بردند و نان سیاه‌بازی می‌خوردند. حالا این مدیریت اینستاگرام که فیس‌بوک را هم در اختیار دارد، تصمیم گرفته این مبالغ را به سمت خودش عودت بدهد. وقتی اعضای فِیک حذف شوند، کاربران برای بالا بردن اعتبار و افزایش تعداد فالوورهای خود تلاش خواهند کرد، امکانات خود شبکه را خریداری کنند. در ازای این خرید، شبکه‌ اجتماعی هم صفحات آنها را در جست‌وجوها قرار خواهد داد تا تعداد فالوورها خودبه‌خود افزایش پیدا کند. به این ترتیب نه کسی اعتبار جعلی برای خود خواهد خرید و نه مبلغی را که می‌تواند به حساب شبکه واریز کند، به کسی دیگر خواهد داد. با این تمهید، از روز چهارشنبه هفته گذشته قریب به ٢٠‌میلیون حساب کاربری جعلی، حذف یا غیرفعال شده است. جالب است بدانید تعداد فالوورهای جاستین بیبر (خواننده) هم حدود ۱۵‌درصد یعنی ٣,٥‌میلیون نفر کاهش پیدا کرده و این یعنی آبروریزی!

 

چشم و هم‌چشمی

ماجرا ساده‌ است. سلبریتی‌ها برای این‌که چشم ما و همکاران‌شان را به تعداد طرفداران خود خیره کنند، پول داده‌اند و کاربرِ فِیک خریده‌اند. البته از این رهگذر، بازار کار خودشان را هم رونق داده‌اند. چون قاعدتا بازیگری که میزان فالوورهای بیشتری دارد، در قراردادهای سینمایی و تلویزیونی هم دست بالا را می‌گیرد. بعضی کارگردان‌ها برای این‌که فیلم یا تئاترشان مخاطبان بیشتری داشته باشد، قاعدتا سراغ بازیگرانی می‌روند که فالوورهای بیشتری داشته باشند. از آن‌سو، بازیگر هم با نمایش تعداد فالوورهای بالا، قدرت مانور بیشتری در تنظیم مبلغ قرارداد به نفع خودش دارد. حتی حالا با این‌که تعدادی از فالوورهای بازیگران کم شده، باز هم میزان آن در ترغیب کارگردان و جذب منابع مالی تأثیرگذار است. هر چند بعد از این اتفاق باید در نظر داشت اعتبار معنوی یک عده هم کاهش خواهد داشت؛ چیزی که سلبریتی‌های خریدار کاربرِ پوچ، فکرش را هم نمی‌کردند…»



:: برچسب‌ها: از حذف فالوورهای جعلی تا آبروریزی عکسی که امروز دست به دست میچرخد ,
:: بازدید از این مطلب : 1783
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

روشهایی برای اینکه با سیگار خداحافظی کنید


همانطور که اغلب افراد می دانند سیگار کشیدن آسیب ها و صدمات جبران ناپذیری بر روی سلامت انسان دارد. اما چرا با وجود دانستن مضرات سیگار کشیدن عده ایی همچنان نمی توانند بر وسوسه کشیدن آن غلبه کنند؟ آیا واقعا راه کارهای سازنده ای برای ترک سیگار وجود دارد؟

اکنون برای ترک سیگار روش هایی را به شما پیشنهاد می کنیم
1-علل علاقه تان به سیگار را فهرست کنید:
یک روان شناس مرکز درمانی جورج واشنگتن می گوید، کاغذی بردارید و با خط به دو قسمت تقسیم کنید؛ در یک طرف تمام مواردی را که موجب کشش شما به سمت سیگار می شود بنویسید و در طرف دیگر مواردی را که موجب تنفر شما از آن می شود از قبیل این که چگونه سیگار بر سلامت، شغل، خانواده و موارد دیگر، تاثیر منفی دارد بیان کنید.
گاهی درباره این فهرست فکر کنید و آن را تغییر دهید. اگر به اندازه کافی شجاع هستید، درباره بازخوردهای منفی سیگار کشیدنتان از نزدیکان و دوستان خود نیز بپرسید.
اگر جنبه های منفی بر جنبه های مثبت غالب بود، زمان آن فرا رسیده که سیگار را ترک کنید.
2-فهرست چرایی دشوار بودن ترک سیگار را تهیه کنید:
حتی اگر فهرست طولانی و دلسرد کننده است، ناامید نشوید و کاملش کنید.
بخش مهم این جاست که در کنار هرچه یادداشت می کنید، راه های غلبه بر آن چالش را نیز بنویسید؛ برای مثال، نیکوتین دارویی اعتیادآور است و راهکار این است که جایگزین دیگری برای نیکوتین بیابید.
یا سیگار استرسم را کم می کند و گزینه شما باید این باشد که به جای آن ۵ دقیقه قدم بزنید. هر چه چالش های بیشتری پیش بینی کنید و راه حل هایی برای آن بیابید، احتمال موفقیتتان بیشتر خواهد شد.
3-تاریخ ترک را تعیین کنید:
قراردادی مبنی بر تاریخ ترک سیگار تنظیم کنید که علاوه بر امضای خودتان، امضای یک شاهد مشوق نیز زیر آن باشد.
4-سیگار را نخی بخرید:
به محض آن که آماده ترک شدید، خریدن کارتن های بزرگ سیگار را متوقف کنید.
هر بار فقط یک بسته بخرید و فقط دو یا سه نخ سیگار همراه خود داشته باشید. نهایتا متوجه می شوید، حتی اگر بخواهید سیگار بکشید، چیزی در دسترس ندارید.
همین امر کمک می کند به تدریج سیگار را کم و در نهایت ترک کنید.
5-به جای سیگار کشیدن، این کارها را بکنید:
فهرستی از کارهایی که می توان در زمان میل شدید به سیگار انجام داد، تهیه کنید؛ مثل: قدم زدن، نوشیدن یک لیوان آب، بوسیدن فرزندان، بازی کردن، شستن خودرو، تمیز کردن داشبورد یا انباری، گفت و گو و به سر بردن بیشتر با همسر، جویدن آدامس، شستن صورت، مسواک زدن، چرت زدن، نوشیدن چای یا قهوه، کشیدن نفس های عمیق و… یک کپی از این فهرست تهیه کنید، همواره همراه خود داشته باشید تا اگر هوس سیگار کردید با نگاه به فهرست یکی از کارها را جایگزین کنید.
6-متعلقات سیگار را دور بیندازید:
این شامل وسایل مربوط به سیگار، مابقی سیگارها، کبریت، فندک، زیرسیگاری، حلقه سیگار و حتی فندک خودرو می شود.
7-حس سیگار کشیدن را برای خودتان تداعی کنید:
به جای مصرف سیگار، تخمه آفتابگردان، آب نبات بدون قند یا آدامس، هویج و کرفس میل کنید. همچنین می توانید عادت های سالم مانند خوردن آجیل را جایگزین کنید، البته بهتر است از آجیل های پوست دار استفاده کنید تا دست و دهانتان همزمان مشغول باشد، که همان حس فیزیکی و دهانی را که از سیگار دریافت می کردید برایتان تداعی کند.
8-منطقه سیگار ممنوع خلق کنید:
اجازه ندهید هیچ فردی در منزل، خودرو یا در کنارتان در رستوران از تنباکو استفاده کند. تابلوی سیگار ممنوع تهیه و در داخل خانه یا خودرو خود نصب کنید و نگذارید فردی بر خلاف قانون تان عمل کند.
9-این فهرست را جلوی دیدتان بگذارید:
هنگام وسوسه شدید، یک سیگار روشن کنید، نگاهی به فهرست صدمات ناشی از سیگار بیندازید که بهتر است روی دیوار و جلوی دیدتان نصب کنید: افزایش احتمال خطر ابتلا به سرطان ریه، مثانه، پانکراس، دهان، مری و انواع دیگر سرطان از جمله سرطان خون، افزایش احتمال خطر ابتلا به بیماری های قلبی، سکته و فشار خون، افزایش احتمال ابتلا به دیابت، افزایش خطر ابتلا به بیماری های قلبی، افسردگی و بیماری آلزایمر، تاثیر منفی بر قوه تعقل و حافظه، عامل شکنندگی استخوان، احتمال افزایش ناتوانی جنسی، مشکلات باروری و تاثیر مخرب بر حس چشایی و بویایی.
10-عادت های تان را تغییر دهید:
برای مبارزه با میل به سیگار، عادات خود را تغییر دهید؛ مثلا هنگام صبحانه روی صندلی دیگری بنشینید یا از مسیر دیگری به محل کار خود بروید. اگر پس از پایان کار، نوشیدنی و سیگار مصرف می کردید، به سراغ نوشیدنی هم نروید و به جای آن قدم بزنید. اگر صرف قهوه روزانه با سیگار همراه بود، به جای قهوه چای بنوشید.
11-احساسات خود را بروز دهید:
از احساس خود با دوستان، همکاران، رئیس، همسر یا فرزندانتان صحبت کنید. اگر چیزی مایه عصبانیت شما می شود، به جای آن که آن را با کشیدن سیگار تسکین دهید، آن را بیان کنید. اگر کسل هستید و حوصله تان سر رفته، اقرار کنید و به جای روشن کردن سیگار فعالیتی انرژی زا انجام دهید.
12-دوباره و دوباره ترک را آغاز کنید:
اگر عهد خود را شکستید، دوباره آغاز کنید. شکست را نپذیرید. برخی افراد پیش از موفقیت، بیش از هفت یا هشت بار سیگار را ترک کرده بودند؛ اما هربار شکست خورده بودند.



:: برچسب‌ها: روشهایی برای اینکه با سیگار خداحافظی کنید ,
:: بازدید از این مطلب : 1950
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

داروهای مفید برای دیابتی ها

داروهای بیماران دیابتی می توانند به کلیه های این افراد آسیب وارد کنند و باعث تضعیف و آسیب به این اعضا در بدن این افراد شوند داروهایی که برای کنترل قند خون استفاده می شوند بر کلیه ها فشار وارد می کنند و باعث کم آبی بدن این بیماران خواهند شد .

یافته‌های به دست آمده از یک مطالعه اخیر نشان می‌دهد که چند داروی خوراکی جدید برای دیابت به حفظ سلامت کلیه بیماران و همچنین کاهش سطح قند خون کمک می‌کند. این یافته‌ها در ژورنال انجمن نفرولوژی آمریکا (JASN) منتشر شده است.
عوامل بازدارنده سدیم گلوکز کوترانسپورتر 2 (SGLT2) در کلیه با بهبود سطح دفع گلوکز از طریق ادرار، باعث کاهش قند خون می‌شوند. علاوه ‌بر این، این داروها به کاهش فشار خون و اضافه وزن نیز کمک می‌کنند. با این حال، تاثیر مهارکننده‌های SGLT2 بر عملکرد کلیه‌ها هنوز مورد بررسی کامل قرار نگرفته است.
برای بررسی بیشتر، یک تیم به رهبری هیدو لمبرز هیرسپینک، داده‌های به دست آمده ازیک آزمایش تصادفی 2 ساله را مورد بررسی قرار دادند تا از تاثیر داروهای بازدارنده سدیم گلوکز کوترانسپورتر 2 و یک داروی دیگر به نام گلیمپرید روی دیابت مطلع شوند. در این مطالعه، 1.450 بیمار مبتلا به دیابت نوع 2 حاضر بودند که روزانه به طور تصادفی از داروهای کاناگلیفلوزین 100 و 300 یا گلیمپرید استفاده می‌کردند. شاخص فیلتراسیون گلومرولی (EGFR) نیز برای ارزیابی عملکرد کلیه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.
یافته‌های به دست آمده نشان می‌دهد که کاناگلیفلوزین بیش از گلیمپرید از تضعیف عملکرد کلیه‌ها جلوگیری می‌کند. این در حالی است که تاثیر این دارو بر کاهش قند خون مشابه یکدیگر است.
از آنجایی که سطح کنترل قند خون توسط کاناگلیفلوزین و گلیمپرید تفاوت چندانی با همدیگر ندارد، می‌توان نتیجه گرفت که نقش حفاظتی کاناگلیفلوزین با کنترل قند خون ارتباطی ندارد. این نتایج به این دلیل مهم هستند که بسیاری از بیماران دیابتی همواره در معرض خطر تضعیف عملکرد کلیه‌ها قرار دارند.
به گفته محققان، داروهای مهار کننده SGLT2 علاوه بر جلوگیری از افزایش قند خون از بروز بیماری‌های قلبی عروقی مانند حملات قلبی و سکته نیز جلوگیری می‌کنند.


:: برچسب‌ها: داروهای مفید برای دیابتی ها ,
:: بازدید از این مطلب : 2157
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 شهريور 1395 | نظرات ()